Na elke behandeling ontvang je per mail de factuur, waarvan je het bedrag
aan mij overmaakt. Mijn behandelingen zijn van BTW vrijgesteld, dus er staat geen BTW op de
rekening. Ben je Aanvullend verzekerd met Alternatief? Dan kun je de factuur indienen bij je zorgverzekeraar. De behandelingen worden door de meeste zorgverzekeraars (deels) vergoed. Dit gaat niet ten koste van het eigen risico. Informeer bij je zorgverzekeraar naar de mogelijkheden.
Voor een overzicht welke verzekeraar wat vergoedt, kijk op www.zorgwijzer.nl/vergoedingen/alternatieve geneeswijzen.
Controleer bij je zorgverzekeraar wat zij
precies onder alternatief verstaan. In een enkel geval staat in de voorwaarden dat de alternatieve
therapeut óók arts moet zijn. Dan worden mijn behandelingen niet
vergoed.
De zorgverzekeraars kijken vooral naar de erkende beroepsvereniging. Ik ben aangesloten bij de VBAG, deze wordt in 2022 erkend door zo goed als alle verzekeraars. Maar: sommige zorgverzekeraars vergoeden enkel specifieke behandelingen,
bijvoorbeeld alléén Acupunctuur (CZ o.a. Ohra), of juist persé alleen
Natuurgeneeskundige (ONVZ, Menzis en DSW), of Tuina (Achmea o.a. Zilveren Kruis) behandelingen. Vraag goed na bij je
zorgverzekeraar welke behandelcode wordt vergoed. De
respectievelijke prestatiecodes voor mijn behandelingen zijn voor
Acupunctuur 24104 (Behandeling Acupunctuur) voor Tuina 24105 (Behandeling Tuina) of 24005 (Natuurgeneeskundige behandeling) via de VBAG.
Als volwaardig lid van beroepsvereniging
VBAG (Vereniging ter Bevordering van Alternatieve Geneeswijzen) onderschrijf ik de
kwaliteitseisen en afspraken die door deze beroepsvereniging is
opgesteld. Als er problemen zijn waar we samen niet uitkomen, dan kun je
via de VBAG terecht bij de klachtenfunctionaris van Quasir. Is deze afhandeling onbevredigend, dan kun je je wenden tot de Geschillencommissie Zorggeschil. Wanneer er sprake is van een ernstige klacht kan het zijn dat de
klachtenfunctionaris cliënt adviseert de klacht te deponeren bij het
Tuchtrecht Complementaire Zorg.
Meer informatie: VBAG klachten.
Stap 1. Bespreek je ontevredenheid met de therapeut
Stap 2. Neem contact op met de klachtenfunctionaris
Als
na inzet van de klachtenfunctionaris het probleem of de klacht nog niet
naar tevredenheid is opgelost, dan kan de klachtenfunctionaris
informeren over de verdere mogelijkheden die er zijn om de klacht voor
te leggen aan de geschillencommissie of via de VBAG in te dienen bij het
Tuchtcollege RBCZ.
Kijk hier op de pagina van VBAG voor alle informatie over kosten en procedure en het opnemen van contact met de klachtenfunctionaris.
KvK 67570143
BTW NL002137565B95
AGB 90062595
aangesloten bij
VBAG en RBCZ/Quasir
Bezoekadres Hogeweg 21
(ingang GGD Kerkstraat)
6721 VD Bennekom
powered by Marianne Qi Vitaal 2022 ©